/

In 2015 is de smartphone het hart van uw communicatie

Alle communicatietrends wijzen in één richting: de smartphone overschaduwt binnen afzienbare tijd tablets, pc’s en laptops.

Wie slim is, kiest voor responsive design. Daarbij voedt één ontwerp verschillende devices, zodanig dat dit er op elk apparaat goed uitziet en nog fantastisch werkt ook. Vrees overigens niet, want ook bestaande websites kunnen responsive worden gemaakt.

Neem nu de stap en kies voor responsive design

58% van de Nederlanders heeft een smartphone. Vorig jaar was dat nog 42%. De opmars is niet meer te stuiten. Bovendien breidt de functionaliteit zich steeds meer uit. 20% van de transacties gebeurt nu al met ons slimme mobieltje. Straks gaat het helemaal hard en betalen we mobiel in de supermarkt. De smartphone is met zevenmijlslaarzen op weg om onze beste vriend te worden. De vraag is dan ook niet óf u aanwezig moet zijn op dat platform, maar vooral hoe u dat het beste kunt regelen, want u kunt tablets en de goede oude laptop of desktop niet zo maar links laten liggen. Voor elke apparaat iets ontwikkelen kan natuurlijk, maar dat brengt forse kosten met zich mee. De oplossing is responsive design. Let op: ook bestaande websites kunnen responsive worden gemaakt. De investering is uiterst overzichtelijk.

Voorbeeld van responsive design, dezelfde pagina op verschillende divices

Geoptimaliseerd voor elk device

Om ervoor te zorgen dat elke (potentiële) klant uw website altijd goed kan bekijken, is responsive design dé uitkomst. Dit betekent: ontwerp en techniek zo inrichten dat uw site optimaal werkt voor de verschillende devices. De website past zich automatisch aan de resolutie en beeldschermgrootte van het apparaat aan. Van kleine smartphones tot verschillende maten tablets en grote desktops – de online content wordt optimaal getoond aan de gebruiker. Hiermee voorkomt u dat klanten voortdurend moeten zoomen, of dat de content slecht vindbaar is. Een ander voordeel van responsive design is dat je werkt met één enkel CMS voor alle devices, wat het beheren van content heel eenvoudig maakt.

Meer conversie, meer business

Per device kan de content zo worden ingedeeld dat het tegemoetkomt aan specifieke informatiebehoeftes. Zo wil een smartphonegebruiker het contactblok vaak juist direct in zijn scherm zien, terwijl dit voor de laptopgebruiker meestal minder belangrijk is. Per apparaat wordt de content op de beste manier gestructureerd zodat u uw gebruikers optimaal bedient. Het resultaat? Tevreden klanten, meer conversie, meer business.

Laat een gratis quick scan doen op uw website. Ontdek hoe uw website nu presteert op diverse devices en welke verbeteringen responsive design u te bieden heeft.