Huisstijl laten ontwerpen

Je wil opvallen. Je wil je positief onderscheiden. Trots zijn op je huisstijl. Daar gaan wij voor zorgen.

Marjan van der Zee

Manager Marketing en Communicatie

Bij CB laten we onze offline en online jaarverslagen al jaren opmaken door Smidswater. We schakelen altijd gemakkelijk en snel met elkaar en werken graag met ze samen. Onze doelgroep is vooral geïnteresseerd in het verhaal achter de cijfers. Dat weet Smidswater als geen ander op een creatieve en moderne manier te vertellen. Ik kan het bureau aan iedereen aanraden. We werken graag met hen samen: professionele mensen en ook gewoon leuke mensen 😊.

Joost Schriever

Global Director Marketing - Randstad

Smidswater heeft een prestatie van formaat geleverd! In korte tijd hebben ze honderden ontwerpen gemaakt die we hebben gebruikt voor de internationale uitrol van onze nieuwe huisstijl. Deze succesvolle samenwerking zullen wij voortvarend voortzetten. Buitengewoon professioneel en plezierig!

Vincent van den Putten

Asset Manager - CBRE Global Investors

Voor Delftse Poort heeft Smidswater ons geadviseerd bij de positionering, branding en uitwerking van de benodigde middelenmix met een pro-actief, kritisch en hardwerkend team. Een hele prettige samenwerking waarbij alle expertisegebieden van Smidswater hebben bijgedragen aan de herontwikkeling van Delftse Poort.

Jouw huisstijl in stappen

 

Stap 1. De goede uitgangspunten kiezen

Een goede huisstijl helpt je om je doelen te bereiken. De stijl weerspiegelt je identiteit en draagt bij aan het gewenste imago. We moeten dus goed het DNA van je organisatie snappen, je ambities kennen, je portfolio en wat je gewenste uitstraling is in het concurrentieveld.

 

Stap 2. Smullen van inspirerende voorstellen

Je uitgangspunten zijn het kader voor onze creatieve concepten. We presenteren verschillende richtingen, vaak in een werksessie. Daarna scherpen we het creatieve concept aan.

 

Stap 3. Zo mooi wordt het straks

Het creatieve concept passen we toe op verschillende middelen zoals een website, briefpapier, powerpoint, een vlag, ontvangstbalie… Dan kun je zien hoe je nieuwe stijl ‘werkt’.

 

Stap 4. Customer journey: de klantreis in stijl 🙂

De klantreis maakt duidelijk welke middelen en activiteiten nodig zijn om je doelstellingen te halen. Brandalignment is belangrijk voor alle vormen van communicatie. We realiseren de verschillende middelen voor je. Zo borgen we een hoge kwaliteit en bewaken we de stijl.

Stap 5. Je stijl bewaken

De richtlijnen voor de huisstijl en de tone of voice leggen we vast. Afhankelijk van wat in jouw situatie het beste werkt, kan dat een online tool zijn of een pdf. Wij helpen je de juiste keuze te maken.

Stap 6. Je stijl invoeren

Als de implementatie complex is omdat de huisstijl op veel items wordt toegepast (IT, gevel, wagenpark, kleding, enz.) neemt een ervaren implementatiemanager het stokje over. Deze manager bespreek de scenario’s voor de implementatie en maakt samen met jou daarin de goede keuzes.

Prijzen

Huisstijl Basic

Na een intake-gesprek presenteren we twee concepten aan je. Aan jou de keus.

- Logo
- Typografie
- Kleurpalet
- Grafische stijl
- Beeldconcept
- Toepassing op homepage,
briefpapier en een item naar keuze




Resultaat:
Een verfrissing van je huisstijl

5000 - 7000,-

uniek

Huisstijl Advanced

Een intake, en twee werksessies positionering en merkstrategie vormen de basis voor de drie concepten die we presenteren. In een werksessie customer journey bepalen we wat we op welk contactmoment nodig hebben.

- Alles uit het basic pakket
- Heldere positionering
- Merkstrategie
- Customer journey basic
- Huisstijl toegepast op 6 -8 beeldbepalende items
- Tone of voice
- Huisstijlrichtlijnen

Resultaat:
Jouw huisstijl in een passend jasje

8000 – 20.000,-

Huisstijl Maatwerk

De aanpak is dezelfde bij advanced, maar de exacte invulling verschilt. Klanten hebben vaak extra wensen ten aanzien het gewenste draagvlak of willen meer onderbouwing en/of verdieping.

- Alles uit het advanced pakket
- Pretesting
- Merkscan
- Customer journey uitgebreid
- Toepassing meer middelen
- Implementatieplan
- Communicatieplan
- Introductiecampagne

Resultaat:
Huisstijl en uitrol op maat

Op aanvraag

Whitepaper

Wat huisstijl voor een merk doet:
De 3 belangrijke functies van een huisstijl.


In dit whitepaper leer je hoe design bijdraagt aan
een succesvol merk en effectieve communicatie.

Cases

Branding voor Centrum voor de Kunsten

Nieuwe Veste Breda

Nieuwe merkverschijning Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers

Van Centraal Boekhuis naar logistiek expert

CB

Internationale uitrol nieuwe huisstijl

Randstad

Alles over huisstijl

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Edsco de Heus.