Senior Communicatie adviseur - Havenbedrijf
De visuals die Smidswater voor de Havenvisie bedacht, troffen mij meteen. De voor ons zeer vertrouwde havenbeelden kregen opeens een bijna kunstzinnige dimensie. Prachtige platen die ik zo boven mijn bed zou hangen en die bovendien zo uniek zijn dat ze de Havenvisie daarmee een unieke uitstraling geven. Iedereen herkent het werk meteen. En ik vind de cirkels niet alleen erg fraai, ook inhoudelijk past de beweging precies bij onze visie op de toekomst van de haven.
Traffic manager Marketingcommunicatie & Branding - DAS
Het is prettig werken met de mensen van Smidswater. Dat doen we al een aantal jaren. Samen hebben we onze huisstijl vernieuwd en een mooie set aan tools en templates ontwikkeld. En daar hebben we nu profijt van als we een interactieve brochure, infographic, jaarverslag of wat dan ook laten maken. Een gouden greep is de iconenset die zo goed past bij ons en onze klanten en die we op zoveel manieren inzetten. Goed werk!
Global Director Marketing - Randstad
Smidswater heeft een prestatie van formaat geleverd! In korte tijd hebben ze honderden ontwerpen gemaakt die we hebben gebruikt voor de internationale uitrol van onze nieuwe huisstijl. Deze succesvolle samenwerking zullen wij voortvarend voortzetten. Buitengewoon professioneel en plezierig!
Sr. Communicatieadviseur a.i. - WSP Haaglanden
Smidswater is analytisch sterk en een prettige gesprekspartner. Voor de uitvoering van werkgeverscommunicatie hebben we een geweldige campagne gevoerd waarbij we werkgevers intrinsiek konden motiveren. Ook in merkpositionering is ze een fijne communicatiepartner met verstand van zaken!
Een goed ontwerp prikkelt de waarneming en zet de juiste filters open in het brein van je klant of bezoeker. Vaak zal dat een ontmoeting in de digitale wereld zijn. Maar bij elke ontmoeting draagt het merkdesign direct bij aan sympathie, herkenning en waardering van je organisatie.
Herhaling is de kracht van communicatie. Het merkdesign vertalen we dan ook stug door in alle brand touchpoints van de klant. Zo wordt een stijl echt een huisstijl.
Ook je interieur biedt kansen om je merk tot leven te brengen. Los nog van het esthetisch genoegen dat een zorgvuldig gekozen ‘branded environment’ heeft en het gevoel van trots dat het oplevert, blijkt uit onderzoek dat het ook leidt tot een hogere productiviteit. Living the brand komt hier dichterbij. In onze cases voor het Havenbedrijf en Delftse Poort kun je goed zien hoe dat uitpakt.
Samen werken, samen sterker. Onze aanpak kenmerkt zich door samen met jou in designsprint te werken aan het beoogde resultaat. Dat betekent dat een team van ontwerpers en ontwikkelaars in een aantal sessies actief aan de slag gaat. We laten scenario’s zien en verkennen richtingen, om uiteindelijk alles af te pellen tot we de essentie te pakken hebben. Dat is de kracht van een succesvol merk.