Merkstrategie

Jouw merk is meer dan slechts een logo, merknaam of slogan. Een effectieve merkstrategie is de basis voor de gehele ervaring die klanten en potentiële klanten hebben met jouw merk, organisatie diensten of producten. Onze merkadviseurs helpen je de juiste keuzes te maken zodat een merkstrategie bij jouw merk en doelgroepen past.

Anne-Fleur de Vries

Sr. Communicatieadviseur a.i. - WSP Haaglanden

Smidswater is analytisch sterk en een prettige gesprekspartner. Voor de uitvoering van werkgeverscommunicatie hebben we een geweldige campagne gevoerd waarbij we werkgevers intrinsiek konden motiveren. Ook in merkpositionering is ze een fijne communicatiepartner met verstand van zaken!

Joost Schriever

Global Director Marketing - Randstad

Smidswater heeft een prestatie van formaat geleverd! In korte tijd hebben ze honderden ontwerpen gemaakt die we hebben gebruikt voor de internationale uitrol van onze nieuwe huisstijl. Deze succesvolle samenwerking zullen wij voortvarend voortzetten. Buitengewoon professioneel en plezierig!

Jouw merkstrategie

Een effectieve merkstrategie sluit aan op jouw specifieke langetermijndoelstellingen. Een helder uitgeschreven strategie heeft invloed op alle aspecten van jouw organisatie en is gekoppeld aan de klantbehoeften, emoties en de mate van concurrentie. Een goede strategie is wat succesvolle organisaties onderscheidt. Tot slot is onderdeel van de merkstrategie ook de bepaling welk soort merk het beste past. Dus op welke elementen zou het merk zich goed kunnen positioneren?

 

Het doel van jouw merk

Elk merk maakt een bepaalde belofte aan de klant. Maar in een markt waar het klantvertrouwen laag is en er veel op geld gelet wordt, is een merkbelofte niet altijd wat jou onderscheidt van de concurrentie. Samen met onze adviseurs ontdek je het maatschappelijke doel of probleem waar jouw merk of organisatie antwoord op geeft.

Consistentie

Het geven van een consistente onderliggende boodschap in alle uitingen van jouw merk is van essentieel belang. Een consistente boodschap zorgt ervoor dat het juiste publiek jouw merk sneller herkent.

Internal branding

Niet alleen de merkuitingen naar klanten toe is belangrijk. Vastleggen hoe collega’s en medewerkers jouw merkstrategie zo goed mogelijk uitdragen is minstens net zo belangrijk.

Het concurrentieveld

Zie jouw concurrenten als een uitdaging om jouw eigen merkstrategie te verbeteren en meer waarde te creëren voor een (potentiële) klant. Daarom is het belangrijk goed naar het competitieve veld te kijken. Welke merkposities zijn vrij? Hoe sterk en overtuigend heeft de concurrent zich in een positie genesteld? Onze merkadviseurs helpen je de juiste keuzes te maken zodat je merkstrategie onderscheidend en relevant is voor je doelgroep en futureproof is.

Paulien Morsch

Adviseur, onderzoeker

Neem contact op voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek

Cases

Branded interieur voor Europa’s grootste haven

Port of Rotterdam

Campagne rondom inclusief werkgeven

WSP Haaglanden

Campagne voor personeelswerving Havenbedrijf Rotterdam

Havenbedrijf Rotterdam

Den Haag staat op tegen eenzaamheid

Gemeente Den Haag

Herpositionering Delftse Poort in Rotterdam

CBRE Global Investors

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Paulien Morsch.