Merkstrategie

Bij de bepaling van je merkstrategie spelen verschillende vragen. Met je merkstrategie help je je klanten namelijk navigeren. Ze ervaren dat je merk(en) en labels een coherent geheel zijn. Dat is helder en duidelijk, en daar houden wij mensen van. Tegelijkertijd is je merkstrategie essentieel voor je marketing. Je claimt een relevante positie in je markt en daarmee steek je je concurrentie de loef af.

Anne-Fleur de Vries

Sr. Communicatieadviseur a.i. - WSP Haaglanden

Smidswater is analytisch sterk en een prettige gesprekspartner. Voor de uitvoering van werkgeverscommunicatie hebben we een geweldige campagne gevoerd waarbij we werkgevers intrinsiek konden motiveren. Ook in merkpositionering is ze een fijne communicatiepartner met verstand van zaken!

Joost Schriever

Global Director Marketing - Randstad

Smidswater heeft een prestatie van formaat geleverd! In korte tijd hebben ze honderden ontwerpen gemaakt die we hebben gebruikt voor de internationale uitrol van onze nieuwe huisstijl. Deze succesvolle samenwerking zullen wij voortvarend voortzetten. Buitengewoon professioneel en plezierig!

Merknamen en merkarchitectuur

Uiteraard is een onderdeel van de merkstrategie ook het bedenken van een goede merknaam of namen van labels. In de praktijk betekent dat vaak dat we de portfolio helder maken voor de klant. In naamgeving, maar ook in design. De merkarchitectuur¬†moet toekomstbestendig zijn. Dat wil zeggen goed anticiperen op toekomstige ontwikkelingen. De merkstrategie moet je bijvoorbeeld niet ‘klem’ zetten als je een nieuwe dienst of product wilt lanceren.

 

Merkpositionering

Tot slot is onderdeel van de merkstrategie ook de bepaling welk soort merk het beste past. Dus op welke elementen zou het merk zich goed kunnen positioneren? Daarvoor is het belangrijk goed naar het competitieve veld te kijken. Welke posities zijn vrij? Hoe sterk en overtuigend heeft de concurrent zich in een positie genesteld? Onze merkadviseurs helpen je de juiste keuzes te maken zodat je merkstrategie bij je past, onderscheidend en relevant is voor je doelgroep en future proof is.

Paulien Morsch

Adviseur, onderzoeker

Neem contact op voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek

Cases

Branded interieur voor Europa’s grootste haven

Port of Rotterdam

Campagne rondom inclusief werkgeven

WSP Haaglanden

Campagne voor personeelswerving Havenbedrijf Rotterdam

Havenbedrijf Rotterdam

Den Haag staat op tegen eenzaamheid

Gemeente Den Haag

Herpositionering Delftse Poort in Rotterdam

CBRE Global Investors

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Paulien Morsch.