Sr. Communicatieadviseur a.i. - WSP Haaglanden
Smidswater is analytisch sterk en een prettige gesprekspartner. Voor de uitvoering van werkgeverscommunicatie hebben we een geweldige campagne gevoerd waarbij we werkgevers intrinsiek konden motiveren. Ook in merkpositionering is ze een fijne communicatiepartner met verstand van zaken!
Global Director Marketing - Randstad
Smidswater heeft een prestatie van formaat geleverd! In korte tijd hebben ze honderden ontwerpen gemaakt die we hebben gebruikt voor de internationale uitrol van onze nieuwe huisstijl. Deze succesvolle samenwerking zullen wij voortvarend voortzetten. Buitengewoon professioneel en plezierig!
Uiteraard is een onderdeel van de merkstrategie ook het bedenken van een goede merknaam of namen van labels. In de praktijk betekent dat vaak dat we de portfolio helder maken voor de klant. In naamgeving, maar ook in design. De merkarchitectuur moet toekomstbestendig zijn. Dat wil zeggen goed anticiperen op toekomstige ontwikkelingen. De merkstrategie moet je bijvoorbeeld niet ‘klem’ zetten als je een nieuwe dienst of product wilt lanceren.
Tot slot is onderdeel van de merkstrategie ook de bepaling welk soort merk het beste past. Dus op welke elementen zou het merk zich goed kunnen positioneren? Daarvoor is het belangrijk goed naar het competitieve veld te kijken. Welke posities zijn vrij? Hoe sterk en overtuigend heeft de concurrent zich in een positie genesteld? Onze merkadviseurs helpen je de juiste keuzes te maken zodat je merkstrategie bij je past, onderscheidend en relevant is voor je doelgroep en future proof is.