Positioneringsstrategie

Je positionering is de basis waarop je merk en communicatie rust. Om daar goed grip op te houden onderscheiden we een aantal niveaus die we in samengang bekijken. Het hoogste abstractieniveau gaat over de ontwikkeling van toegevoegde waarde in je markt en welke rol je daarin wilt spelen. Het laagste niveau over je communicatieve positionering. De verschijning van je merk op alle touchpoints binnen de klantreis. Lees onze whitepaper over positionering!

Vincent van den Putten

Asset Manager - CBRE Global Investors

Voor Delftse Poort heeft Smidswater ons geadviseerd bij de positionering, branding en uitwerking van de benodigde middelenmix met een pro-actief, kritisch en hardwerkend team. Een hele prettige samenwerking waarbij alle expertisegebieden van Smidswater hebben bijgedragen aan de herontwikkeling van Delftse Poort.

Anne-Fleur de Vries

Sr. Communicatieadviseur a.i. - WSP Haaglanden

Smidswater is analytisch sterk en een prettige gesprekspartner. Voor de uitvoering van werkgeverscommunicatie hebben we een geweldige campagne gevoerd waarbij we werkgevers intrinsiek konden motiveren. Ook in merkpositionering is ze een fijne communicatiepartner met verstand van zaken!

Joost Schriever

Global Director Marketing - Randstad

Smidswater heeft een prestatie van formaat geleverd! In korte tijd hebben ze honderden ontwerpen gemaakt die we hebben gebruikt voor de internationale uitrol van onze nieuwe huisstijl. Deze succesvolle samenwerking zullen wij voortvarend voortzetten. Buitengewoon professioneel en plezierig!

Hart en hoofd verbinden

Positionering en identiteit zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Wat is het DNA van je organisatie? Hoe kom je van merkwaarden naar werkwaarden? Communicatie moet altijd iets op de muziek vooruit lopen, moet ambitie in zich hebben. Want zonder ambitie is er geen beweging. Wij helpen je dat voor alle medewerkers duidelijk te maken door de why, how en what goed vast te leggen. We brengen de merkwaarden tot leven, zodat iedereen weet waar je organisatie voor staat. Waardegestuurde organisaties zijn succesvoller!

Unieke en consistente positionering

Wist je dat een positionering gebaseerd op een archetype meer sympathie oproept en makkelijker wordt onthouden? Logisch dus dat archetypen ook onderdeel van ons positioneringstraject uitmaken. Lees onze blogs daarover maar eens. Een goede positionering levert je heel veel op. Een sterk merk, een helder kompas voor je organisatie en meer sympathie.

Paulien Morsch

Adviseur, onderzoeker

Neem contact op voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek.

Cases

Branded interieur voor Europa’s grootste haven

Port of Rotterdam

Campagne rondom inclusief werkgeven

WSP Haaglanden

Campagne voor personeelswerving Havenbedrijf Rotterdam

Havenbedrijf Rotterdam

Den Haag staat op tegen eenzaamheid

Gemeente Den Haag

Herpositionering Delftse Poort in Rotterdam

CBRE Global Investors

Whitepaper

Vraag hier onze whitepaper over Positioneringsstrategie aan.

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Paulien Morsch.