B2B-campagnes

B2B-campagnes saai? No way! Als je een pakkende campagne maakt, één die goed aansluit op de behoeften van jouw klant, kan het zomaar een schot in de roos zijn. Je biedt dan precies dié content of dienst aan waar je klant op zit te wachten. Alleen: dan moet je eerst nog even weten wie je klant is, en wat hij of zij wil.

Anne-Fleur de Vries

Sr. Communicatieadviseur a.i. - WSP Haaglanden

Smidswater is analytisch sterk en een prettige gesprekspartner. Voor de uitvoering van werkgeverscommunicatie hebben we een geweldige campagne gevoerd waarbij we werkgevers intrinsiek konden motiveren. Ook in merkpositionering is ze een fijne communicatiepartner met verstand van zaken!

Joost Schriever

Global Director Marketing - Randstad

Smidswater heeft een prestatie van formaat geleverd! In korte tijd hebben ze honderden ontwerpen gemaakt die we hebben gebruikt voor de internationale uitrol van onze nieuwe huisstijl. Deze succesvolle samenwerking zullen wij voortvarend voortzetten. Buitengewoon professioneel en plezierig!

Slim aansluiten op de journey

Een goede campagne is verrassend, én levert leads op. Relevante leads, welteverstaan. Natuurlijk moet je dan eerst weten wie je voor je hebt. Want als je dat niet weet, hoe ga je dan je campagne targeten? Het denken in persona’s of customer journeys is daarom de start van een succesvolle campagne.

Content op maat

Daarna volgt het creatieve proces, waarin we met de campagne aansluiten op die journey. Immers: een persoon die in de oriëntatiefase zit, heeft een andere informatiebehoefte dan iemand die in de behoeftefase zit. Daarna volgt de uitrol. Dat kan bijvoorbeeld middels een contentmarketingstrategie of een toffe online bannercampagne. Nét waar de doelgroep behoefte aan heeft of zich bevindt. Maar dan zijn we nog niet klaar. Want meten is weten. Van jouw doelgroep kun je leren! Voor het online stuk van jouw campagne, hebben wij daarom online marketeers in huis die álles weten van conversie en optimalisatie.

Paulien Morsch

Adviseur, onderzoeker

Neem contact op voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek

Cases

Herpositionering Delftse Poort in Rotterdam

CBRE Global Investors

Internationale uitrol nieuwe huisstijl

Randstad

Nieuwe merkverschijning Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers

Van Centraal Boekhuis naar logistiek expert

CB

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Paulien Morsch.