Interne campagnes

Je organisatie staat voor een verandering. Soms klein, soms heel groot. Alles is in werking gezet, maar hoe krijg je iedereen mee? Hoe vertel je een verhaal dat in één keer goed is? Wat kun je doen? Op basis van een goede analyse en soms ook onderzoek maken onze psychologen samen met onze creatieven een plan van aanpak dat echt werkt!

Anne-Fleur de Vries

Sr. Communicatieadviseur a.i. - WSP Haaglanden

Smidswater is analytisch sterk en een prettige gesprekspartner. Voor de uitvoering van werkgeverscommunicatie hebben we een geweldige campagne gevoerd waarbij we werkgevers intrinsiek konden motiveren. Ook in merkpositionering is ze een fijne communicatiepartner met verstand van zaken!

Joost Schriever

Global Director Marketing - Randstad

Smidswater heeft een prestatie van formaat geleverd! In korte tijd hebben ze honderden ontwerpen gemaakt die we hebben gebruikt voor de internationale uitrol van onze nieuwe huisstijl. Deze succesvolle samenwerking zullen wij voortvarend voortzetten. Buitengewoon professioneel en plezierig!

Waarom een interne campagne?

Er zijn talloze redenen om een interne campagne op te starten. Soms is het simpelweg de introductie van een nieuwe huisstijl, met bijbehorend nieuw ‘DNA’. Andere keren wil je mensen ander gedrag of een andere werkwijze aanleren.

 

Draagvlak!

Met alleen een poster of flyer kom je er niet. Want je kunt mensen iets vertellen, maar dan zijn ze nog geen deelgenoot van de oplossing. Betrek ze, en je zult zien dat jouw idee gedragen wordt.

Tell me and I’ll forget.

Show me and I might remember.

Involve me and I’ll understand.

Middelen en kanalen

De uitrol van middelen en kanalen doen we samen. Vaak behelst het namelijk méér dan alleen (traditionele) communicatie. Wil je dat kernwaarden meer gaan leven binnen de organisatie? Dan zou het zomaar eens een goed idee kunnen zijn om iedere vergadering te beginnen met een speciaal moment hiervoor. Of wil je dat men veiliger werkt? Reik dan jaarlijks een ‘safety award’ uit aan het beste innovatieve idee om het werk veiliger te maken. Samen met de klant zorgen we ervoor dat middelen en kanalen worden gekozen die de meeste impact maken en écht een verandering voor de organisatie betekenen!

Paulien Morsch

Adviseur, onderzoeker

Neem contact op voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek

Cases

Campagne voor personeelswerving Havenbedrijf Rotterdam

Havenbedrijf Rotterdam

Campagne rondom inclusief werkgeven

WSP Haaglanden

Nieuwe merkverschijning Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers

Maak van je jaarverslag een marketingtool

Randstad, ING, CB

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Paulien Morsch.