Publiekscampagnes

Buiten de spits om rijden, meer bewegen, of een specifiek telefoonnummer bellen als je huiselijk geweld vermoedt. Alle publiekscampagnes hebben gemeen dat het doel eigenlijk gedragsverandering is. Maar hóe bereik je dat, gedragsverandering? Want dat is niet zomaar iets. Onze psychologen laten je kennismaken met de nieuwste inzichten op dat gebied. Om tot een plan te komen dat echt werkt.

Anne-Fleur de Vries

Sr. Communicatieadviseur a.i. - WSP Haaglanden

Smidswater is analytisch sterk en een prettige gesprekspartner. Voor de uitvoering van werkgeverscommunicatie hebben we een geweldige campagne gevoerd waarbij we werkgevers intrinsiek konden motiveren. Ook in merkpositionering is ze een fijne communicatiepartner met verstand van zaken!

Joost Schriever

Global Director Marketing - Randstad

Smidswater heeft een prestatie van formaat geleverd! In korte tijd hebben ze honderden ontwerpen gemaakt die we hebben gebruikt voor de internationale uitrol van onze nieuwe huisstijl. Deze succesvolle samenwerking zullen wij voortvarend voortzetten. Buitengewoon professioneel en plezierig!

Thema op de kaart

Een publiekscampagne ontstaat vaak uit een bepaalde noodzaak, of de wens om een bepaald thema op de kaart te zetten. Hoe maak je een spraakmakende campagne? Goede analyse + sterk concept = resultaat. En daar zijn wij van.

 

Psychologie als basis voor gedragsverandering

Een goede publiekscampagne zorgt voor een attitudeverandering, of past de publieke norm aan. Wij zoeken de basisprincipes voor onze campagnes in de psychologie. Daarna volgt het creatieve proces. Want een campagne heeft geen attentiewaarde als ‘ie niet prikkelt, als ‘ie je niet raakt. Je concurreert immers met duizenden uitingen per dag. Wij zorgen dat je boodschap zo simpel is, zo logisch, dat je het bijna zelf had kunnen bedenken. 

Groot bereik, veel impact

De doelgroep bevindt zich vaak óveral en nergens: het is immers het grote publiek. Maar hoe bereik je iedereen? We combineren jouw kennis over de doelgroep met onze ervaring. In samenwerking met mediabureaus kienen we precies uit waar we moeten zijn om de meeste impact te maken. Of dit nu online is met een grote Facebook-campagne, of juist in een wijk bij een buurtcentrum.

Met onze campagnes helpen we je je doelen te realiseren. En daar gaat het om.

Paulien Morsch

Adviseur, onderzoeker

Neem contact op voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek

Cases

Den Haag staat op tegen eenzaamheid

Gemeente Den Haag

Campagne rondom inclusief werkgeven

WSP Haaglanden

Campagne voor personeelswerving Havenbedrijf Rotterdam

Havenbedrijf Rotterdam

Digitale transformatie & webdesign

XSARUS

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Paulien Morsch.