Wervingscampagnes

Hoe krijg je solliciterend Nederland zo ver dat ze naar jóuw vacature kijken? Die vraag is nu misschien wel relevanter dan ooit. Het antwoord is: met een effectieve wervingscampagne. Een campagne die de juiste snaar raakt en aanzet tot solliciteren. Dan is het aan jou.

Bart Jacobs

Sr. Communicatieadviseur - Havenbedrijf

Sinds we deze wervingscampagne zijn gestart, merken we dat andere type kandidaten reageren op onze vacatures: mensen met veel ambitie en pioniersbloed. Precies wat we zoeken. Het Havenbedrijf doet erg veel aan de ontwikkeling van mensen en dat kunnen we prima via de ‘grow’ van Come. Grow. Go laten zien. We leveren dus ook intern bewijs voor onze belofte. De ‘go’ is best spannend, zowel extern als intern.

Anne-Fleur de Vries

Sr. Communicatieadviseur a.i. - WSP Haaglanden

Smidswater is analytisch sterk en een prettige gesprekspartner. Voor de uitvoering van werkgeverscommunicatie hebben we een geweldige campagne gevoerd waarbij we werkgevers intrinsiek konden motiveren. Ook in merkpositionering is ze een fijne communicatiepartner met verstand van zaken!

Joost Schriever

Global Director Marketing - Randstad

Smidswater heeft een prestatie van formaat geleverd! In korte tijd hebben ze honderden ontwerpen gemaakt die we hebben gebruikt voor de internationale uitrol van onze nieuwe huisstijl. Deze succesvolle samenwerking zullen wij voortvarend voortzetten. Buitengewoon professioneel en plezierig!

Talent ligt niet voor het oprapen

Het talent in de arbeidsmarkt droogt op, en de aankomende jaren gaan er door de vergrijzing nog veel meer mensen het arbeidsproces uit. Kortom: de toppertjes liggen niet voor het oprapen, en de ideale kandidaat heeft naast jouw aanbod nog veel meer opties. 

Werven tijdens de coronacrisis

Hoewel de coronacrisis ook voor ontslagen heeft gezorgd, zijn er ook bedrijven die juist in deze tijden floreren. Maar waar ga je al dat personeel vandaan halen om deze piek de kop te bieden? Er wordt in de arbeidsmarkt immers hard aan deze mensen getrokken. Maak je vacatures aantrekkelijk voor mensen vanuit andere functiegroepen door middel van een slimme en gerichte wervingscampagne. Een campagne waarbij we functiegroepen targeten waar het aanbod momenteel juist groter is dan de vraag.

 

What’s in it for them

Je wilt de beste werkgever zijn, met de aantrekkelijkste job. Maar wat valt er bij jou te halen? Te leren? Talentvolle kandidaten kiezen niet zomaar voor je. Het hele plaatje moet kloppen. Daarom weerspiegelt een goede wervingscampagne het DNA van je organisatie. 

Best practice: Come. Grow. Go.

Een goed voorbeeld zegt meer dan 1000 woorden. Een van de wervingscampagnes waar wij enorm trots op zijn, is die voor Havenbedrijf Rotterdam. In deze campagne speelden de medewerkers zelf een belangrijke rol. Echte, eerlijke verhalen verpakt in een campagne die de aandacht trekt.

Het resultaat van de wervingscampagne: veel meer sollicitanten. Maar ook veel verschillende typen sollicitanten die Havenbedrijf Rotterdam normaal gesproken moeilijk kon bereiken. Mensen met ambitie en pioniersbloed.

Dé expert in wervingscampagnes

Een sterke wervingscampagne heeft een concept nodig dat in lijn is met je EVP (Employee Value Proposition) en employer branding strategie. Smidswater heeft veel ervaring met de uitrol van campagnes en kan je dus uitstekend helpen bij het werven van nieuwe medewerkers op een manier die bij jouw bedrijf en propositie past.

Roel van der Lubben

Projectmanager

Neem contact op voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek

Cases

Campagne voor personeelswerving Havenbedrijf Rotterdam

Havenbedrijf Rotterdam

Campagne rondom inclusief werkgeven

WSP Haaglanden

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Roel van der Lubben.