Home
Cases

Ons werk

Internationale uitrol branddesign in 39 landen

Randstad Global

Door de digitalisering van hun eigen branche zocht Randstad Global naar een nieuwe positionering. Er werd gekozen voor het perspectief ‘tech & touch’, om daarmee een brug te slaan tussen digitaal en menselijk contact. Randstad heeft vestigingen in 39 landen, dus het internationaal uitrollen van deze stijl vereiste een bureau met de juiste knowhow over design alignment. Randstad wil namelijk vermijden dat er verschillende stijlen ontstaan in de verschillende landen. Daardoor zou Randstad haar brand herkenbaarheid verliezen en bouwt het bedrijf minder snel naamsbekendheid op. Door succesvolle cases op het gebied van doorontwikkeling van grote huisstijlen zoals bijvoorbeeld voor klanten als ING en Nationale-Nederlanden, vroeg Randstad ons voor deze omvangrijke en uitdagende opdracht.

Bekijk de case

Marketing automation

Nederlandse Kappersakademie

De Nederlandse Kappersakademie (ook wel NKA genoemd) is hét particulier opleidingsinstituut voor kappers en visagisten. De studenten worden klaargestoomd voor het echte werk met praktijkgerichte dag- en avondopleidingen. Daarnaast biedt de NKA masterclasses voor professionals aan, waarmee zij specifieke skills binnen het kappersvak kunnen leren. Maar hoe kunnen zij in een krimpende markt hun leidende positie verstevigen en verder uitbouwen? Daar mocht Think Yellow zich met veel enthousiasme over buigen.

Bekijk de case

Een nieuwe huisstijl voor het gefuseerde Stek

Stek

Na hun fusie met twee andere partijen, mochten wij voor woningcorporatie Stek uit de Bollenstreek een nieuwe huisstijl ontwikkelen. Met zowel on- als offline middelen, inclusief de re-styling van hun halfjaarlijkse magazine en de nodige fusiemiddelen.

Bekijk de case

Flexibele SEA versterking

Sunweb Group

Sunweb verzorgt de vakanties van meer dan een miljoen mensen per jaar. In meer dan 15 landen binnen en buiten Europa. Dat doet zij met bekende labels als Elize was here, GOGO, Beachmasters en Husk. Hoewel Sunweb een sterk online businessmodel heeft, wil zij haar onlinemarketingkennis intern versterken. Ook wil zij haar internationale marktaandeel vergroten. Think Yellow schoof aan om deze ambitie te realiseren.

Bekijk de case

Herpositionering

CB

Centraal Boekhuis is al sinds 1871 dé logistieke speler in het boekenvak. Anno 2012 wilde het bedrijf de dienstverlening uitbreiden naar de mode en gezondheidszorg. Lastig, als ‘Boekhuis’. De sterke band met de boekenwereld wilde het bedrijf natuurlijk ook niet verliezen.

Bekijk de case

Introductiecampagne

Hulpmiddelenbezorgd.nl

CB is één van de grootste (logistieke) dienstverleners in Nederland en zorgt dagelijks voor slimme logistieke oplossingen voor healthcare, media en fashion. Een tijdje geleden lanceerde CB als spin-off het label hulpmiddelbezorgd.nl, waarmee zij de distributie van medische hulpmiddelen toevoegen aan hun logistieke apparaat. Een nieuw label vraagt natuurlijk om een introductiecampagne!

Bekijk de case

Campagne personeelswerving

Havenbedrijf Rotterdam

In opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam rolden we een opvallende, nieuwe campagne uit om medewerkers te werven: Come. Grow. Go.

Bekijk de case

Herpositionering

Delftse Poort

Een iconisch kantoorgebouw, naast Rotterdam Centraal: Delftse Poort. Iedereen kent het, en herkent het gebouw, maar vrijwel niemand weet dat dit gebouw toegankelijk is voor alle typen bezoekers.

Bekijk de case

Nieuwe merkverschijning

Swinkels Family Brewers

Bavaria is de naam van het succesvolle pils in de blauwe kratjes. En tot voor kort de naam van de wereldspeler met 26 verschillende biermerken, waaronder Palm en La Trappe. Toch bleef de markt Bavaria door de naam enkel en alleen associëren met het pils. Dit stond de verkoop van andere merken steeds meer in de weg. Tijd voor een andere aanpak waarbij het pils wel de historische naam Bavaria moest blijven dragen.

Bekijk de case

Campagne tegen eenzaamheid

Gemeente Den Haag

De meeste mensen associëren eenzaamheid vooral met ouderen die alleen wonen en nauwelijks de deur uit komen. Een beeld dat niet volledig is.

Bekijk de case

Stijlvolle content

Delftse Poort

Delftse Poort is een future-proof bedrijfsverzamelgebouw. Het staat voor uitstekende dienstverlening, moderne werkplekken en de beste faciliteiten en services voor een optimale werk-privé-balans. Think Yellow wordt ingeschakeld om het merk Delftse Poort opnieuw te positioneren en een contentstrategie te maken. Bij aanvang van het project is zo’n 64% van de 65.000 m2 aan vloerruimte in Delftse Poort verhuurd. Inmiddels wordt de contentstrategie uitgevoerd en staat dat cijfer al op 74%.

Bekijk de case

Opfrisbeurt huisstijl

Vitens

Vitens is het grootste waterleidingbedrijf van ons land. Het levert drinkwater aan maar liefst 5,4 miljoen mensen in de provincies Flevoland, Friesland, Gelderland, Utrecht, Overijssel en een aantal gemeenten in Drenthe en Noord-Holland.

Bekijk de case

Fotografieconcept

ING

Mensen in staat stellen om vooruit te gaan in hun leven en in zaken, dat is de rol die ING wil vervullen. De bank wil klanten helpen om meer tijd over te houden voor zaken die voor hen belangrijk zijn. Dat moet ook terugkomen in de nieuwe fotografie van de bank. Evenals de volgende onderwerpen: lef, geloofwaardigheid en menselijke interactie. Think Yellow beantwoordt deze vraag met een nieuwe aanpak waarbinnen de fotografen de vrije hand krijgen. Zo ontstaan er foto’s die menselijkheid, interactie, spontaniteit en lef uitstralen.

Bekijk de case

Toekomstperspectief in beeld

Havenbedrijf Rotterdam

Rotterdam streeft ernaar om koploper te zijn op het gebied van duurzame groei. De wereld om ons heen is altijd in transitie en dit beïnvloedt ook de Rotterdamse haven en industrie. Denk hierbij aan digitalisering en veranderingen op het gebied van energie en grondstoffen.

Bekijk de case

Nieuwe huisstijl

Delftse Poort

Delftse Poort, een iconisch gebouw en high-end kantorencomplex in Rotterdam. Pal naast het Centraal Station gelegen. Speciaal gebouwd voor Nationale Nederlanden, maar die bezetten door reorganisaties nog maar een kwart van het gebouw.

Bekijk de case

App voor ondernemers

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

Ondernemers krijgen regelmatig te maken met nieuwe wetgeving. Als overheid wil je ondernemers daarvan op de hoogte stellen. Hoe doe je dat handig?

Bekijk de case

Data­visualisatie van live data uit de ruimte

Airbus

Informatie zegt pas iets als het leesbaar wordt gemaakt. Dit hebben we gedaan samen met de developers van Airbus. Op de kaarten kan je de luchtkwaliteit zien van vandaag en een voorspelling voor morgen. Airbus laat hiermee zien wat er kan met die data, dankzij een stabiele online oplossing.

Bekijk de case

Flexibel design system

Swinkels Family Brewers

Onze wireframes zijn gebruikt om de klantervaring duidelijk te maken en te testen. Deze customer journeys hebben we gebruikt als een heldere basis voor de lay-out en navigatie.

Bekijk de case

Webdesign voor een sterk merk met een rijke traditie

Werkman Hoofcare

In Groningen staat het familiebedrijf van de familie Werkman: Werkman Hoofcare. Al meer dan 100 jaar levert zij kwalitatieve hoefijzers aan hoefsmeden. Met een groeiende wereldwijde afzetmarkt en de vierde generatie Werkman aan het roer, breidt Werkman Hoofcare haar productaanbod nog steeds uit: met nieuwe innovatieve technologie, tools en educatief materiaal. Aan Think Yellow de vraag om dit productaanbod en de unieke filosofie van het familiebedrijf te vertalen naar een nieuw webdesign.

Bekijk de case

Digitaal platform voor de bloemenbranche

Growing Together

L&M Rijnsburg is een grote speler binnen de internationale bloemenbranche. De bloemen van het familiebedrijf vinden hun weg over heel de wereld. Samen met vijf andere bedrijven werkt zij binnen L&M Groep aan de verduurzaming van hun branche met het label ‘Growing Together’. Aan Think Yellow de vraag om een website te ontwikkelen waarop alle duurzame initiatieven terug te vinden zijn.

Bekijk de case

68% stijging in aantal nieuwe klanten

GGN

Met 14 eigen incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoren verspreid over het land, is GGN de grootste creditmanagementorganisatie van Nederland. Als marktleider loopt het bedrijf voorop als het gaat om innovatie en beschikt zij over de grootste debiteurendatabase van Nederland. Think Yellow wordt in 2016 aangehaakt om GGN te ondersteunen bij de ontwikkeling en online marketing van ggn.nl/incasso.

Bekijk de case

Flexibele en gebruiksvriendelijke website

Kalibra

Als voeding tijdens de verwerking niet goed wordt gekoeld, moet alles worden weggegooid. Bij een operatiekamer is de perfecte afstemming van meetapparatuur een zaak van leven of dood. Daar is kalibratie voor nodig. Kalibra kalibreert en valideert kritische bedrijfsprocessen en meetmiddelen. Dit doet Kalibra in een groot aantal sectoren zoals: de voedingsindustrie, de zorg en laboratoria, de koeltechniek en de (bio)farmacie.

Bekijk de case

Doorontwikkeling en beheer website

Nederlandse Kappersakademie

Waar volg je je training als je zeker wil zijn van een baan als kapper? Bij de Nederlandse Kappersakademie! Niet alleen het grootste opleidingsinstituut voor kappers in Europa, maar hier kun je terecht voor een praktijkgerichte opleiding in een van de eigen salons. Ervaren docenten volgen continu trainingen en staan garant voor kwaliteit. Als student van de NKA ben je automatisch erg gewild op de arbeidsmarkt.

Bekijk de case

Kwalitatieve websitebezoekers

VNO-NCW

VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Think Yellow is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt gebundeld in een maandelijkse fysieke oplage.

Bekijk de case