Campagne rondom inclusief werkgeven

Hoe stimuleer je werkgevers om iemand in dienst te nemen met een handicap? Dan moet je op zoek naar diepere drijfveren. Waarom zou je het doen, en waarom niet? En wat brengt je in beweging?

Geen opsmuk, geen uitgebreide voorlichting over al het beleid, gewoon zeggen waarom het moet. Met eerlijke verhalen. Dat is de campagne Ondernemen met je hart.

flyer

Vervolgens gaat om storytelling. Verhalen die het onderwerp op de agenda zetten en werkgevers verleiden gewoon eens te beginnen met een proefplaatsing. Een leuke, veilige kennismaking zonder verplichtingen met iemand uit de doelgroep.

Échte verhalen, daar draait het in onze campagne om. Want jij gunt toch ook iemand zoals Henk een baan?

Nee, het is echt niet moeilijk om iemand aan te nemen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Middels de socials pluggen we inspirerende voorbeelden bij werkgevers, met als doel om koudwatervrees bij hen weg te halen.

  • Banenafspraak
  • @banenafspraken
Aanrader voor #werkgevers en #hr: deze conferentie over inclusief werkgeven @AWVN 16 feb! buff.ly/1PF5xDj
49
5

Inclusief werkgeven: we moeten het sámen doen. We zoeken daarom de verbinding op met de werkgever en met elkaar.

Eén van de redenen dat werkgevers het aannemen van iemand met een afstand tot de arbeidsmarkt (of beperking) spannend vinden, is omdat ze weinig kennis hebben, zo kwam uit een onderzoek dat wij deden. Met onze contentstrategie bieden we informatie simpel en doeltreffend aan in animaties, whitepapers, factsheets én infographics.

Ook intern is het vuurtje opgestookt. Accountmanagers blijven via bijeenkomsten en digitale nieuwsbrieven op de hoogte. Een speciale toolbox met mappen, factsheets en usb’s met een powerpoint presentatieformat zorgt ervoor dat iedereen hetzelfde verhaal vertelt richting de werkgever.

Resultaten

We zijn inmiddels drie jaar onderweg. En met succes. Uit de jaarlijkse evaluaties blijkt dat werkgevers steeds positiever zijn over het idee dat iemand bij hun aan de slag gaat. Even wat cijfers:
10.405

Sessies op de campagnewebsite in eerste jaar

47,8%

Verkeer campagnewebsite via Social media

2.087

Inschrijvingen nieuwsbrief

20.000

Banen gerealiseerd voor mensen met arbeidsbeperking sinds 2015

Wat onze klanten zeggen

Smidswater is analytische sterk en een prettige gesprekspartner. Voor de uitvoering van werkgeverscommunicatie hebben we een geweldige campagne gevoerd waarbij we werkgevers intrinsiek hebben kunnen motiveren. Ook in merkpositionering is ze een fijne communicatiepartner met verstand van zaken!

Anne-Fleur de Vries

Sr. Communicatieadviseur Werkgeverdienstverlening a.i.

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Paulien Morsch.