En tot voor kort de naam van de wereldspeler met 26 verschillende biermerken, waaronder Palm en La Trappe. Toch bleef de markt Bavaria door de naam enkel en alleen associƫren met het pils. Dit stond de verkoop van andere merken steeds meer in de weg. Tijd voor een andere aanpak waarbij het pils wel de historische naam Bavaria moest blijven dragen.
Het Amsterdamse N=5 bedacht het merkconcept van Swinkels Family Brewers, de mondiaal opererende brouwer. Smidswater werkte dit merkconcept uit tot een volledige huisstijl en verzorgde de huisstijlimplementatie.
Smidswater vertaalde deze stijl naar diverse communicatiemiddelen, waaronder online media, drukwerk, fotografie en video. Samen met Swinkels ontwierpen we het visual design en interactie-ontwerp voor de company-website, inclusief bijpassende illustraties en infographics. De implementatie van de website werd uitgevoerd door het digital team van Deloitte.
De fotografie en corporate videoproductie werd gerealiseerd in samenwerking met Twelve Photographic Services. Swinkels Family Brewers werd erg goed ontvangen in de media.