Vitens communiceert corona-proof

Anderhalve metersamenleving of niet: Nederlands grootste drinkwaterbedrijf Vitens werkt gewoon door. Aan de vele reacties van omwonenden toen zij water kwamen testen, merkte Vitens dat het nodig was om bezorgde burgers gerust te stellen. Dat het testen van water om veilig drinkwater te kunnen leveren, noodzakelijk is en gewoon door moet gaan.

Corona communicatie

De vraag van Vitens

Net als voor de interne communicatie om de medewerkers duidelijkheid te bieden op de werkvloer, werd ook voor deze externe middelen de hulp van Smidswater ingeroepen. De vraag was helder: 'Hoe laten wij mensen in één oogopslag zien dat wij op een verantwoorde manier aan de kwaliteit van hun drinkwater werken?'

More is more

Door een lange en goede samenwerking met Vitens was ons voorstel direct een schot in de roos. De gele achtergrond van de iconen, contrasteert goed met de overige huisstijlkleuren van Vitens waardoor de iconen er extra uitspringen. De ronde vormen zorgen, ondanks de zakelijke uitstraling, toch voor een vriendelijk en toegankelijk karakter.

Corona communicatie

Een fris uiterlijk

Alle middelen zijn uiteraard conform de door ons ontwikkelde huisstijl opgeleverd.
Door korte lijnen en een goed contact met Vitens was er weinig input nodig om tot het gewenste resultaat te komen.

Corona communicatie

Vitens staat voor betrouwbaar en betaalbaar drinkwater, nu en in de toekomst. Dit is in de huisstijl vertaald naar een helder en fris design. Net als water en met veel blauwtinten. Voor deze specifieke opdracht hebben we juist minder gebruik gemaakt van die blauwtinten en meer van de (signaal)kleur geel. Deze gebruiken we binnen de huisstijl voor call to actions en komt hier goed tot zijn recht om de boodschap eruit te laten springen.

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Youri Stavenuiter.