Jaarverslagen

Een infographic uit je jaarverslag die volop wordt geliked op LinkedIn. Of een jaarverslag-video die wordt gedeeld op Facebook. Twee ijzersterke voorbeelden van jaarverslag-items die zorgen voor interactie. Smidswater zoekt graag naar de creatieve marketingkansen in jouw verslag.

Marjan van der Zee

Manager Marketing en Communicatie

Bij CB laten we onze offline en online jaarverslagen al jaren opmaken door Smidswater. We schakelen altijd gemakkelijk en snel met elkaar en werken graag met ze samen. Onze doelgroep is vooral geïnteresseerd in het verhaal achter de cijfers. Dat weet Smidswater als geen ander op een creatieve en moderne manier te vertellen. Ik kan het bureau aan iedereen aanraden. We werken graag met hen samen: professionele mensen en ook gewoon leuke mensen 😊.

Wendy de Langen

Traffic manager Marketingcommunicatie & Branding - DAS

Het is prettig werken met de mensen van Smidswater. Dat doen we al een aantal jaren. Samen hebben we onze huisstijl vernieuwd en een mooie set aan tools en templates ontwikkeld. En daar hebben we nu profijt van als we een interactieve brochure, infographic, jaarverslag of wat dan ook laten maken. Een gouden greep is de iconenset die zo goed past bij ons en onze klanten en die we op zoveel manieren inzetten. Goed werk!

Anne-Fleur de Vries

Sr. Communicatieadviseur a.i. - WSP Haaglanden

Smidswater is analytisch sterk en een prettige gesprekspartner. Voor de uitvoering van werkgeverscommunicatie hebben we een geweldige campagne gevoerd waarbij we werkgevers intrinsiek konden motiveren. Ook in merkpositionering is ze een fijne communicatiepartner met verstand van zaken!

Joost Schriever

Global Director Marketing - Randstad

Smidswater heeft een prestatie van formaat geleverd! In korte tijd hebben ze honderden ontwerpen gemaakt die we hebben gebruikt voor de internationale uitrol van onze nieuwe huisstijl. Deze succesvolle samenwerking zullen wij voortvarend voortzetten. Buitengewoon professioneel en plezierig!

Bart Jacobs

Senior Communicatie adviseur - Havenbedrijf

De visuals die Smidswater voor de Havenvisie bedacht, troffen mij meteen. De voor ons zeer vertrouwde havenbeelden kregen opeens een bijna kunstzinnige dimensie. Prachtige platen die ik zo boven mijn bed zou hangen en die bovendien zo uniek zijn dat ze de Havenvisie daarmee een unieke uitstraling geven. Iedereen herkent het werk meteen. En ik vind de cirkels niet alleen erg fraai, ook inhoudelijk past de beweging precies bij onze visie op de toekomst van de haven.

Elvire Leedekerken

Communicatiemanager - Nationale-Nederlanden

Smidswater heeft ons geholpen met de videoproductie voor een event. Wij vonden de samenwerking heel prettig. Ons contactpersoon dacht goed met ons mee, gaf nuttige tips en hield rekening met onze wensen. We konden snel met elkaar schakelen en zijn erg tevreden over het eindresultaat.

Gerad Schoenaker

Partner - SENS Real Estate

In ons vak is het belangrijk dat een ontwikkeling tot leven wordt gebracht, of het nu om een gebied of een specifiek gebouw gaat. Smidswater heeft ons al heel wat keren geholpen om zo’n ontwikkeling goed te positioneren en de juiste story line te vinden in woord en beeld. Het resultaat is vaak een prachtig boekwerk dat laat zien wat wij als Sens willen bereiken.

Vincent van den Putten

Asset Manager - CBRE Global Investors

Voor Delftse Poort heeft Smidswater ons geadviseerd bij de positionering, branding en uitwerking van de benodigde middelenmix met een pro-actief, kritisch en hardwerkend team. Een hele prettige samenwerking waarbij alle expertisegebieden van Smidswater hebben bijgedragen aan de herontwikkeling van Delftse Poort.

Veelgelezen en opvallend

Het jaarverslag is vaak een statige uitgave. Een mooi gedrukt exemplaar in een kleine oplage die vaak snel in de boekenkast verdwijnt. Zonde, want je kan ook hele andere typen jaarverslagen laten maken. Samen met onze klanten – van beursgenoteerde financial tot cultureel centrum – maken wij jaarverslagen die opvallen en waarin visuele boodschappen zitten die overal hergebruikt worden. Van infographics tot video’s, visueel aantrekkelijke overzichten en animaties.

 

Een jaarverslag maken zit in ons bloed

Al decennialang maken wij ze, maar tegenwoordig hebben we talloze mogelijkheden om het verhaal multimediaal te delen. En waarom zou je deze mogelijkheden niet benutten? Je jaarverslag hoeft immers geen saai en statisch document meer te zijn.

Wat je allemaal met een jaarverslag kunt doen:

  • Het delen van ambities
  • Vertrouwen bouwen in de bedrijfsstrategie
  • Het introduceren van de directie en andere werknemers
  • De bedrijfscultuur tonen
  • Het vieren van de successen
  • Het grondwerk leggen voor jouw toekomstvisie

Geanimeerde jaarverslagen

Dat een jaarverslag informerend van aard moet zijn, betekent niet dat het een saai document hoeft te zijn. Zo maakten we een min of meer klassiek jaarverslag (online en print) voor CB (voorheen Centraal Boekhuis), maar ook een geanimeerde samenvatting. In een bedrijf dat draait om indrukwekkende aantallen lieten we de getallen spreken. In een oogopslag ziet de bezoeker de kerncijfers. Van het aantal producten in het assortiment tot het aantal bezorgde pakketten. Deze samenvatting was ideaal om te delen via de social mediakanalen van CB.

Edsco de Heus

Merk- en communicatiestrateeg

Neem contact op voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek

Cases

Maak van je jaarverslag een marketingtool

Randstad, ING, CB

Van Centraal Boekhuis naar logistiek expert

CB

Herpositionering Delftse Poort in Rotterdam

CBRE Global Investors

Branded interieur voor Europa’s grootste haven

Port of Rotterdam

Den Haag staat op tegen eenzaamheid

Gemeente Den Haag

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Edsco de Heus.