Jaarverslagen

Een infographic uit je jaarverslag die volop wordt geliked op LinkedIn of een video die wordt gedeeld op Facebook. Twee ijzersterke voorbeelden van jaarverslag-items die wij voor klanten hebben gemaakt. Onderdelen die je integrale verslag sterker maken en die bijdragen aan je marketingdoelen. Smidswater zoekt graag naar de creatieve marketingkansen in jouw verslag!

Marjan van der Zee

Manager Marketing en Communicatie

Bij CB laten we onze offline en online jaarverslagen al jaren opmaken door Smidswater. We schakelen altijd gemakkelijk en snel met elkaar en werken graag met ze samen. Onze doelgroep is vooral geïnteresseerd in het verhaal achter de cijfers. Dat weet Smidswater als geen ander op een creatieve en moderne manier te vertellen. Ik kan het bureau aan iedereen aanraden. We werken graag met hen samen: professionele mensen en ook gewoon leuke mensen 😊.

Anne-Fleur de Vries

Sr. Communicatieadviseur a.i. - WSP Haaglanden

Smidswater is analytisch sterk en een prettige gesprekspartner. Voor de uitvoering van werkgeverscommunicatie hebben we een geweldige campagne gevoerd waarbij we werkgevers intrinsiek konden motiveren. Ook in merkpositionering is ze een fijne communicatiepartner met verstand van zaken!

Joost Schriever

Global Director Marketing - Randstad

Smidswater heeft een prestatie van formaat geleverd! In korte tijd hebben ze honderden ontwerpen gemaakt die we hebben gebruikt voor de internationale uitrol van onze nieuwe huisstijl. Deze succesvolle samenwerking zullen wij voortvarend voortzetten. Buitengewoon professioneel en plezierig!

Veelgelezen en opvallend

Het jaarverslag was vroeger een statige uitgave. Mooi gedrukt, in kleine oplage. Helaas werd die vaak maar weinig gelezen. Inmiddels maken wij een heel andere type jaarverslagen. Samen met onze klanten – van beursgenoteerde financial tot cultureel centrum – hebben we de laatste jaren verslagen gemaakt die opvallen en waarin vaak visuele boodschappen zitten die overal hergebruikt worden. Van infographic tot video. Een jaarverslag maken, zit in ons bloed. Al decennia lang maken we ze, maar juist nu hebben we de kans om het verhaal multimediaal neer te zetten en steeds vaker te laten landen op uiteenlopende plekken – van narrowcasting tot socials.

Geanimeerde jaarverslagen

Zo maakten we een min of meer klassiek jaarverslag (online en print) voor CB (voorheen Centraal Boekhuis), maar ook een geanimeerde samenvatting. In een bedrijf dat draait om indrukwekkende aantallen lieten we de getallen spreken. In een oogopslag ziet de bezoeker de kerncijfers. Van het aantal producten in assortiment tot het aantal bezorgde pakketjes. Deze samenvatting was ideaal voor de socials van CB en werd dan ook volop gedeeld door het bedrijf en de medewerkers. Jaarverslagen vormen een prachtige kans om de dialoog aan te gaan met uiteenlopende stakeholders. Pak jij die kans?

Edsco de Heus

Merk- en communicatiestrateeg

Neem contact op voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek

Cases

Maak van je jaarverslag een marketingtool

Randstad, ING, CB

Van Centraal Boekhuis naar logistiek expert

CB

Herpositionering Delftse Poort in Rotterdam

CBRE Global Investors

Branded interieur voor Europa’s grootste haven

Port of Rotterdam

Den Haag staat op tegen eenzaamheid

Gemeente Den Haag

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Edsco de Heus.