Huisstijl laten ontwerpen

Een huisstijl laten maken is veel meer dan alleen het maken van een logo. Het versterkt en toont de identiteit van jouw bedrijf of organisatie.

Marjan van der Zee

Manager Marketing en Communicatie

Bij CB laten we onze offline en online jaarverslagen al jaren opmaken door Smidswater. We schakelen altijd gemakkelijk en snel met elkaar en werken graag met ze samen. Onze doelgroep is vooral geĆÆnteresseerd in het verhaal achter de cijfers. Dat weet Smidswater als geen ander op een creatieve en moderne manier te vertellen. Ik kan het bureau aan iedereen aanraden. We werken graag met hen samen: professionele mensen en ook gewoon leuke mensen šŸ˜Š.

Joost Schriever

Global Director Marketing - Randstad

Smidswater heeft een prestatie van formaat geleverd! In korte tijd hebben ze honderden ontwerpen gemaakt die we hebben gebruikt voor de internationale uitrol van onze nieuwe huisstijl. Deze succesvolle samenwerking zullen wij voortvarend voortzetten. Buitengewoon professioneel en plezierig!

Vincent van den Putten

Asset Manager - CBRE Global Investors

Voor Delftse Poort heeft Smidswater ons geadviseerd bij de positionering, branding en uitwerking van de benodigde middelenmix met een pro-actief, kritisch en hardwerkend team. Een hele prettige samenwerking waarbij alle expertisegebieden van Smidswater hebben bijgedragen aan de herontwikkeling van Delftse Poort.

Het gezicht van jouw organisatie

Je huisstijl is het gezicht van jouw organisatie. Het is vaak de eerste aanraking van een klant met jouw merk. Het is een belangrijk onderdeel van de emotionele connectie die een klant heeft met jouw merk. Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk.

 

Een huisstijl die jouw merk ademt

Een belangrijke stap bij het ontwerpen van een huisstijl is het bepalen van jouw merkidentiteit. Wij creƫren een visuele identiteit die resoneert met de why, how en what van jouw organisatie. En dit doen we niet zomaar. Een huisstijl moet immers niet alleen mooi zijn, maar ook passen bij jouw bedrijf en de boodschap die je wilt uitdragen.

Jouw potentiƫle klant moet zich vanaf de eerste impressie aangetrokken voelen tot jouw merk. Mensen zijn van nature visueel ingesteld, dus jouw logo, kleur- en fotogebruik moeten een blijvende indruk achterlaten. Op deze manier blijft jouw merk top-of-mind.

Onderdelen huisstijl

De huisstijl bestaat uit de onderstaande onderdelen.

  • Logo
  • Kleurschema
  • Typografie
  • Grafische elementen
  • Beeld: fotografie, iconen en video/animatie
  • Tone of voice

Huisstijl klantcases

Smidswater heeft veel ervaring met het creƫren van een nieuwe huisstijl voor grote en kleine organisaties. Zo hebben wij de volgende organisaties al mogen voorzien van een huisstijl die bij hen past:

Cases

Branding voor Centrum voor de Kunsten

Nieuwe Veste Breda

Nieuwe merkverschijning Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers

Van Centraal Boekhuis naar logistiek expert

CB

Internationale uitrol nieuwe huisstijl

Randstad

Meer weten?

Voor overleg of vragen kun je contact opnemen met Edsco de Heus.